Bloggen om Sims

Alla inlägg den 14 april 2013

Av Nessie Ludanyi - 14 april 2013 19:04

Fick en förfrågan om jag inte kunde skriva hur man laddar ner saker till the Sims 3 och visst kan jag göra det. 

Att ladda ner saker till Sims är kul och enkelt. Du kan dels göra det via olika nedladdningsidor, såsom Mod the Sims eller The Sims Resource och du kan göra det via Sims 3:s officella hemsida. Jag rekommenderar den officella hemsidan till den som vill börja ladda ner saker till sina simmar och även the Sims Resource, då dessa är enkla att börja med. 


Detta är en nybörjarguide som visar hur du laddar ner .sims3pack-filer till Sims. Hur man gör på andra sätt visar jag i en annan guide lite längre fram. 


Att ladda ner via den officella hemsidan: 

För att kunna göra detta måste du vara medlem på Sims 3:s offciella hemsida!

Det finns gratisinnehåll, men annars så kostar det pengar. För pengarna köper du Simpoints (du kan köpa upp till 24000 simpoints) som du sedan använder till att ladda ner världar, hår, kläder, föremål, med mera. Det finns också Exchange-tjänsten, där spelare själva har gjort simmar eller föremål man kan ladda ner. 


Du köper simpoints genom att gå in på den officella hemsidan, klicka sedan på Store och köp Simpoints. Du kan köpa via mobiltelefonen eller bankkort/paypal eller betalningskort som du köper via Gamestop eller liknande spelbutiker. 

När du sedan har dina simpoints och vill köpa ett föremål, klickar du bara på det och bekräftar att du har Sims 3 installerat genom att klicka i rutan som poppar upp. Sims-launchern (startprogrammet) kommer att komma upp och där läggs ditt föremål automatiskt. Det är inte alltid så, men ibland måste du markera föremålet och trycka på "installera" för att föremålet ska lägga sig i spelet. 


Att ladda ner via nedladdningssidor: 

Jag väljer att visa hur man laddar ner föremål till sitt spel genom TSR (The sims resource), som jag djupt rekommenderar eftersom den hemsidan är så bra! Det fungerar i stort sätt på samma sätt på nästan alla nedladdningssidor gällande sims 3, eftersom de flesta är i sims3pack-format som lägger sig direkt i startprogrammet. Det gör det enkelt att installera! 


1. Gå in på TSR

2. Bli medlem- det är gratis. Du kan betala pengar för att få ladda ner subscriber-föremål, men det finns massor av gratis saker också. 

3. Välj ut ett föremål som du tycker om, jag väljer ett hår som jag tycker är fint.   

 


4. Klicka på download-knappen som finns under bilden på själva sidan. 

 

5. Filen laddas ner som en sims3pack-fil i din hämtningsmapp eller lägger sig längst ner i ditt webbläsarfönster. Klicka på filen för att öppna upp startprogrammet och installera filen. Sims 3pack-filer kan du skilja ifrån andra filer genom att de har den gröna diamanten på sig. 


 

6. I startprogrammet installeras filen automatiskt, om inte, klicka på den och tryck på installera. Du kan göra detta samtidigt som spelet är igång och behöver inte starta om det efteråt för att få in dina nedladdade saker. Överst på sidan på bilden ser du mitt nedladdade hår. Det har installerats automatiskt, vilket betyder att jag nu kan använda det i spelet. Låt oss pröva: 


 


Tada! 

Såhär fungerar det när man laddar ner saker till The Sims! Hoppas det var lättförståeligt, annars får ni hojta till bland kommentarerna så förklarar jag mer! :) 

Av Nessie Ludanyi - 14 april 2013 17:10

TÄVLINGEN ÄR AVSLUTAD!


För att fira denna bloggs uppstart tänkte jag göra en liten tävling! Ni tävlar om hela tusen simpoints att spendera i Sims 3-store, där man kan hitta mycket fint till sina simmar. 


 

 

För att delta i tävlingen måste du göra följande: 


- Skriv ett blogginlägg i din blogg där du skriver att du deltar i Nessies Simsblogg's tävling och varför just Du ska vinna 1000 simpoints. Du ska givetvis länka till min blogg i inlägget. 

- Kommentera min blogg när du har skrivit inlägget och länka till det så att jag kan se det. 


Det är allt du behöver göra för att delta i tävlingen om 1000 simpoints. Jag kommer att dra en vinnare på söndag nästa vecka. :) 


Lycka till!

Kram, 

Nessie



Av Nessie Ludanyi - 14 april 2013 16:08


Jag hoppas att Du ska trivas på den! 

Jag bloggade här förut på Bloggplatsen under namnet Hippieflickan, men lade ner bloggen av en rad olika privata anledningar. Nu är jag tillbaka med en simsblogg för att dela med mig av mina tips! Jag har sims-spelat sedan 2007 och älskar The Sims. Jag har också skapat alldeles nyligen ett Sims-forum för oss Sims-älskare. Kika gärna in på den HÄR. 

Annars är jag en vintage-nörd, sagofantast och fritids-författare. Jag hoppas att Du kommer att tycka om mina inlägg! Bloggen uppdateras kontinuerligt minst tre gånger om dagen, så lägg denna blogg på minnet! ^___^ 

Kram! 

Nessie


Tidigare månad - Senare månad

Gilla Nessies Sims På Facebook!

 

Aktuella tävlingar

Just nu finns det ingen tävling! Kika tillbaka senare!

Jag heter Jessnoomie på The Sims 3.com, bli gärna vän med mig där! :) 

 

 

Translate this blog

Följ mig med Bloglovin

Follow on Bloglovin

Välkommen!

 

Jag heter Nessie och är 22 år. Jag skapade den här bloggen för att jag vill dela med mig av mina sims-tips. Hoppas Du finner bloggen intressant!

Kram, Nessie

Fråga mig om Sims!

3 besvarade frågor

Besök simsforumet!

 

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27
28
29 30
<<<
April 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Light Green Pointer

Sims är ett varumärke som tillhör Electronic Arts, inc och Maxis. Alla bilder som syns i bloggen är bilder jag själv tagit i mitt spel, utom plumboben som syns i menyn.

Följ mig på tumblr!

 

Besökstoppen

Skapa flashcards