Bloggen om Sims

Alla inlägg den 17 april 2013

Av Nessie Ludanyi - 17 april 2013 18:33

 

 

Joline är tio år och bor med sin mamma Kenley i ett stort hus. Förut, när Joline var småbarn var de tre. Pappa John bodde med dem då och familjen var mycket rik. Men ända sedan han dog har de varit ensamma i det stora hus som de bor i och pengarna, som nästan alla går åt till hus, räkningar och mat är snart slut. Mamma Kenley sliter på den lokala lyxrestaurangen där hon jobbar som kock och serverar Twinbrooks alla kändisar, men det räcker nästan inte. Joline ser hur trött hennes mamma är varenda kväll när hon kommer hem från jobbet att hon knappt har tid med Joline. Men hon försöker, och de stunder hon kan har de mycket roligt ihop.  


Falling Apart är en berättelse om sorg, svek och att förlora sin familj sakta men säkert, trots att den till varje pris försöker att hålla ihop. Men det är också en berättelse om kärlek, hopp och känslostormar. 

 


Första delen kommer senare ikväll eller imorgon- håll utkik! :) 



Av Nessie Ludanyi - 17 april 2013 12:05

     

Hela morgonen har jag ägnat åt att bygga i Sims 3. Jag bygger på ett redan färdigt hus i Twinbrook som jag modifierar till mitt eget då jag inte orkar bygga något helt från grunden just nu. Det roligaste av allt är ju att inreda! Ett kök blev det så småningom och väggarna ser tomma ut nu, men jag kommer att fylla dem med massor av fina tavlor så snart jag hittat några jag gillar. 

Jag kommer eventuellt att lägga ut detta hus på Exchange senare när jag är klar! ^__^ 


Av Nessie Ludanyi - 17 april 2013 08:31

Hur mår ni där ute? 

Här skiner solen cirka halv 9 på morgonen och det är superskönt! Ska nog sitta lite ute och spela sims idag! Älskar våren och sommaren, som jag har längtat efter denna jobbiga vinter vi har haft i Sverige. 

Annars håller jag på med något så simsigt som att bygga ett hus! Jag kom på en idé´till en historia igår i Sims 3, men vet inte alls vad den ska heta. Men jag tänkte börja bygga upp scenerna i alla fall så får jag se vad jag döper den till sedan. Igår laddade jag ner en hel del saker från The Sims Resource i alla fall så nu är jag beredd. ;) Haha. 


Jag tänkte börja lägga ut lite hus och kanske lite simmar som jag har gjort på Exchange på Sims 3:s officella hemsida. Skulle ni tycka att det var roligt? Att bygga/göra simmar tycker jag är allra roligast i Sims och jag lägger ner mycket tid på att få dem att se bra ut. I så fall kanske någonting poppar upp i eftermiddag. 


Förresten så måste jag bara tillägga, har ni sett det nya bröllopssetet i Sims 3 store?  Det kostar 1875 simpoints och är SÅ otroligt fint! Jag funderar verkligen på att köpa det, tycker att det är helt underbart. Jag brukar inte ha så mycket bröllop i Sims mer än privata, men med detta setet kan jag tänka mig att det lugnt kommer att bli många fler. 


   

Så fint! 

Tidigare månad - Senare månad

Gilla Nessies Sims På Facebook!

 

Aktuella tävlingar

Just nu finns det ingen tävling! Kika tillbaka senare!

Jag heter Jessnoomie på The Sims 3.com, bli gärna vän med mig där! :) 

 

 

Translate this blog

Följ mig med Bloglovin

Follow on Bloglovin

Välkommen!

 

Jag heter Nessie och är 22 år. Jag skapade den här bloggen för att jag vill dela med mig av mina sims-tips. Hoppas Du finner bloggen intressant!

Kram, Nessie

Fråga mig om Sims!

3 besvarade frågor

Besök simsforumet!

 

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27
28
29 30
<<<
April 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Light Green Pointer

Sims är ett varumärke som tillhör Electronic Arts, inc och Maxis. Alla bilder som syns i bloggen är bilder jag själv tagit i mitt spel, utom plumboben som syns i menyn.

Följ mig på tumblr!

 

Besökstoppen

Ovido - Quiz & Flashcards