Bloggen om Sims

Direktlänk till inlägg 18 april 2013

Falling Apart del 1 (Simshistoria)

Av Nessie Ludanyi - 18 april 2013 13:30

  

Flickan heter Joline och hon är tio år. Det bästa hon vet är att läsa och spela piano. I alla fall läsning tycker hon mycket om, att dyka in i en annan värld som är helt främmande för henne själv. Piano är mer mamma som tycker om. Mamma tycker nämligen att Joline ska ta pianolektioner, precis som hon själv gjorde när hon var liten flicka. Joline hade protesterat till en början, men kommit på sig själv att faktiskt tycka om pianots melodier som man kan skapa bara genom att trycka ner tangenterna i en viss ordning. Mamma sa att hon har talang och brukar ofta vilja att Joline spelar för henne. Men den senaste tiden har det inte blivit mycket pianospelande. Nästan ingenting alls. Mamma har inte hunnit lyssna på Joline och Joline har inte velat spela själv. Det är tråkigt när ingen är där och lyssnar. 



Mamma Kenley jobbar som kock på den kändistäta och mest populära restaurangen i hela Twinbrook- Snäckan. Hon jobbar långa dagar och ibland sena nätter. Men trots att hon sliter så på jobbet är det svårt att få pengarna hon tjänar att räcka till. Det mesta går åt till räkningar för att betala det dyra hus de bor i och efter det är det inte mycket som blir över till mat. 



"Hej min gumma!" Hälsar Kenley när hon kommer hem sent på kvällen efter att ha jobbat ännu en lång dag på restaurang Snäckan. "Hur har du haft det idag?"

Det är söndag, slutet på veckan. Imorgon kommer mamma jobba natt och Joline få sova själv i det stora hus de bor i. Hon ser inte fram emot det, hon avskyr att sova själv när hon vet att mamma inte är hemma. Men hon har inget val. Mamma har inte råd med en barnvakt och det finns ingen Joline kan eller vill sova över hos. Hon gillar inte att sova borta, då är det bättre att vara hemma ensam. 

"Bra", svarar Joline och ler. Hon säger inte att det har varit tråkigt och det enda hon har gjort idag är att läsa i sina älskade böcker. Hon vill inte att mamma ska bli mer ledsen över att hon jobbar så mycket, än vad hon redan är. 


   

De går in i köket tillsammans och gör det de alltid brukar göra när mamma kommer hem sent- äta glass från deras hypermoderna glassmaskin som mamma fått i present en gång för länge sedan. Joline brukar alltid välja körsbärssmak och mamma vanilj. 

"Vad har du gjort idag?" Frågar mamma och tittar på Joline. 

"Inget särskilt", svarar Joline tillbaka. 

"Du har läst i dina böcker igen va?" Ler mamma. 

"Mhm." 


 

"Men jag har varit ute också!" Skyndar sig Joline att säga eftersom hon vet att mamma tycker om när hon tillbringar tid utomhus och inte bara sitter inne. Det är ju trots allt sommar. "Jag har gungat." 

"Det är bra Joline", svarar mamma med ett matt leende. "Men jag önskar att du ville hitta på någonting annat än att bara läsa hela dagarna." 

"Men det är så roligt, mamma! Jag önskar att mina sagor var verklighet!" Det skulle vara så mycket roligare då, det sista tänker hon tyst för sig själv. 


Lite senare somnar Joline i soffan. Kenley sitter bredvid. Hon känner sig ledsen över att hon jobbar så mycket, men samtidigt finns det ingenting hon kan göra för att ändra på det. Hon önskar att hon hade någonting att dela allting med, någon som kunde vara med Joline när hon inte hade möjligheten. Någon som kunde hjälpa dem med pengar, nu när de börjar att ta slut... 


 

Hon går fram till baren de har hemma och gör sig en drink. Medan hon dricker funderar hon på vad hon kan göra för att det inte ska vara såhär. Hon kan inte gå ner i tid på jobbet och barnvakt har hon inte råd med. Joline har ingen hon kan vara hos, då hon inte gillar att sova borta. Det hela känns hopplöst. Men kanske. Skulle hon våga?



Hon sneglar på datorn som står bredvid pianot. Kanske skulle hon våga gå in på en dejtingsida, nu medan Joline sover? Hon har inte velat dejta någon sedan Jolines pappa dog, av respekt för att Joline kanske skulle tycka att hon försökte skaffa en ny pappa till henne. Men har hon något val nu?


      

Hon tar en djup klunk av drinken och går sedan fram till datorn. Sätter sig ner. Knappar nervöst in en adress till en dejtingsida hon sparat, utifall att. Tittar lite och tvekar. Nej, det känns inte rätt. Men hon kanske måste göra det. För Jolines skull. 


Fortsättning följer.... 









 
 
Klara

Klara

19 april 2013 16:31

Hej Nessie! Tycker att din historia om Joline är så bra, så gör snälla en del till! Vill veta hur det går för mamman och om Joline får en ny pappa! Tänk om Joline får ett syskon oxå, skulle vara jättekul! Kolla gärna in min blogg och fråga mig så jag vet att du har sett min kommentar! Kram Klara

http://tomlinsonernklara.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Nessie Ludanyi - 28 maj 2013 17:27

Ni hittar mig här nuförtiden!  Ville skapa en mer personligare blogg, men kommer att skriva om sims och övrig gaming också ^^Vi ses på den nya bloggen! ...

Av Nessie Ludanyi - 6 maj 2013 17:37


    Today we are revealing to our top fans the fact that The Sims™ 4 is coming to PC and Mac in 2014. The Sims franchise is fueled by the passion and creativity of its millions of fans around the world. Their continued devotion to the fr...

Av Nessie Ludanyi - 6 maj 2013 17:05


  Förlåt för den urusla uppdateringen. Har inte mått så bra. Men! Medan jag har varit hemma och mått dåligt har jag tagit mig friheten att göra en sim till er! Hon heter Emmy Carlsen.  Egenskaper:    * Övernaturligt fan * Upprorisk ...

Av Nessie Ludanyi - 4 maj 2013 05:49

Är extremt exalterad över detta för övrigt. MEN! Det verkar som att The Sims 4 kommer att annonseras på måndag den 6 maj 2013!    Varför jag antyder detta? Jo, för att jag dels läste det på Sims 3:s officella community att det kanske kan vara på ...

Av Nessie Ludanyi - 2 maj 2013 21:15

                    Hej på er!   Här kommer lite bilder från de senaste dagarnas spelande. Ledsen att det blir så lite uppdatering, men jag har en sjukdom som begränsar mig mycket i min ork och just nu finns det inte mycket energi öv...

Gilla Nessies Sims På Facebook!

 

Aktuella tävlingar

Just nu finns det ingen tävling! Kika tillbaka senare!

Jag heter Jessnoomie på The Sims 3.com, bli gärna vän med mig där! :) 

 

 

Translate this blog

Följ mig med Bloglovin

Follow on Bloglovin

Välkommen!

 

Jag heter Nessie och är 22 år. Jag skapade den här bloggen för att jag vill dela med mig av mina sims-tips. Hoppas Du finner bloggen intressant!

Kram, Nessie

Fråga mig om Sims!

3 besvarade frågor

Besök simsforumet!

 

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27
28
29 30
<<<
April 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Light Green Pointer

Sims är ett varumärke som tillhör Electronic Arts, inc och Maxis. Alla bilder som syns i bloggen är bilder jag själv tagit i mitt spel, utom plumboben som syns i menyn.

Följ mig på tumblr!

 

Besökstoppen

Skapa flashcards