Bloggen om Sims

Direktlänk till inlägg 20 april 2013

Nedladdningsskolan: Installera .package-filer till the sims 3+nedladdningstips!

Av Nessie Ludanyi - 20 april 2013 18:27

Fick en förfrågan om var håret kommer ifrån i min header. Svaret är från: Universitetsliv! Det är den senaste expansionen och den måste man ha för att just det håret ska fungera. Har du inte universitetsliv och vill ha sådant hår ändå, finns det liknande alternativ på två ställen som jag har grävt fram. 


Den ena är här: 


  

Klicka på bilden för att komma till nedladdningssidan! Här står det om hur du installerar .sims3pack-filer i ditt spel.


Sedan finns det ett annat hår som är lite mer komplicerat att ladda ner och det är det jag tänkte lära ut i detta blogginlägg. Det finns en hel del bra guider på engelska, men om man tycker engelska är svårt eller inte förstår så kan det vara bra med en svensk guide.


Håret ser ut såhär:



Och kan laddas ner om man klickar på bilden för att komma till nedladdningssidan. Filen är i .package-format och det krävs en liten annan metod för att ladda ner, än för Sims3-pack, som jag visade i förra guiden.


Följ dessa enkla steg för att installera håret ovan: 

 

1. Gå till Sims 3-mappen i "Mina dokument" på datorn.

Du hittar den på följande sätt: 

  • Windows XP: C:\Documents and Settings\\My Documents\Electronic Arts\The Sims 3\
  • Windows Vista/7: C:\Users\\Documents\Electronic Arts\The Sims 3\
  • Mac OS: /Users//Documents/Electronic Arts/The Sims 3/


2. Gå till den här sidan och ladda ner något som heter Frameworksetup.zip, du hittar den nästan längst upp på sidan och nedladdningsknappen är blå. Högerklicka på download-knappen och välj "spara länk som..." Spara till Sims 3-mappen som du öppnade innan. 


3. Extrahera filen. För att göra det behöver du ett program för detta, till exempel Winrar (PC) eller Unrarx (Mac). En ny mapp kommer att dyka upp, som heter Mods. Dubbelklicka på den. 


4. Kontrollera att din Mods-mapp innehåller två mappar som heter Overrides och Packages och en fil som heter Resource.cfg Dubbelklicka på mappen Packages för att öppna den. 


5. Kontrollera att mappen Packages har följande filer inuti: NoBuildSparkles.package, and nointro.package

Detta kommer att stänga av introt till ditt spel!

 

För att ladda ner håret nu, så är det bara att klicka på "download"-knappen på den här sidan, spara filen till hämtningsmappen och extrahera den till Packages-mappen i Mods-mappen som ligger i Sims 3-mappen. Den bör finnas i ditt spel nästa gång du startar det. 

 

Behöver du hjälp eller var instruktionerna inte tydliga nog? Skriv till mig i kommentarerna så ska jag försöka ordna detta. Jag kan tänka mig att visa i en video eller så, om någon inte skulle förstå. 

 

Lycka till! 

 

 


Min sim Kara Duncan med ett av håren!

 


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Nessie Ludanyi - 28 maj 2013 17:27

Ni hittar mig här nuförtiden!  Ville skapa en mer personligare blogg, men kommer att skriva om sims och övrig gaming också ^^Vi ses på den nya bloggen! ...

Av Nessie Ludanyi - 6 maj 2013 17:37


    Today we are revealing to our top fans the fact that The Sims™ 4 is coming to PC and Mac in 2014. The Sims franchise is fueled by the passion and creativity of its millions of fans around the world. Their continued devotion to the fr...

Av Nessie Ludanyi - 6 maj 2013 17:05


  Förlåt för den urusla uppdateringen. Har inte mått så bra. Men! Medan jag har varit hemma och mått dåligt har jag tagit mig friheten att göra en sim till er! Hon heter Emmy Carlsen.  Egenskaper:    * Övernaturligt fan * Upprorisk ...

Av Nessie Ludanyi - 4 maj 2013 05:49

Är extremt exalterad över detta för övrigt. MEN! Det verkar som att The Sims 4 kommer att annonseras på måndag den 6 maj 2013!    Varför jag antyder detta? Jo, för att jag dels läste det på Sims 3:s officella community att det kanske kan vara på ...

Av Nessie Ludanyi - 2 maj 2013 21:15

                    Hej på er!   Här kommer lite bilder från de senaste dagarnas spelande. Ledsen att det blir så lite uppdatering, men jag har en sjukdom som begränsar mig mycket i min ork och just nu finns det inte mycket energi öv...

Gilla Nessies Sims På Facebook!

 

Aktuella tävlingar

Just nu finns det ingen tävling! Kika tillbaka senare!

Jag heter Jessnoomie på The Sims 3.com, bli gärna vän med mig där! :) 

 

 

Translate this blog

Följ mig med Bloglovin

Follow on Bloglovin

Välkommen!

 

Jag heter Nessie och är 22 år. Jag skapade den här bloggen för att jag vill dela med mig av mina sims-tips. Hoppas Du finner bloggen intressant!

Kram, Nessie

Fråga mig om Sims!

3 besvarade frågor

Besök simsforumet!

 

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27
28
29 30
<<<
April 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Light Green Pointer

Sims är ett varumärke som tillhör Electronic Arts, inc och Maxis. Alla bilder som syns i bloggen är bilder jag själv tagit i mitt spel, utom plumboben som syns i menyn.

Följ mig på tumblr!

 

Besökstoppen

Ovido - Quiz & Flashcards