Bloggen om Sims

Alla inlägg den 30 april 2013

Av Nessie Ludanyi - 30 april 2013 20:30

1.Skulle du kunna skriva om ditt favorithushåll?

   

Svar: Ja, det kan jag! Mitt favorithushåll i Sims 3 är hushållet Milton, bestående av Chanel och Lee Milton. De är två unga, förlovade simmar som planerar en ljus framtid tillsammans. Just nu håller de på att bygga sitt drömhus i Aurora Skies. Chanel arbetar inom Affärer och drömmer om att bli bloggkonstnär och Lee arbetar inom vetenskap och vill bli en uppfödare av cyborgs. De arbetar och sliter hela dagarna för att kunna bygga sitt drömhem och gifta sig. De är mina privata simmar som jag spelar med på fritiden när jag inte bloggar, men om ni vill skulle jag kunna skriva mer om dem och visa deras in-progress hus och sådana saker. :) 


2.När är du född?

 

Svar: 6:e december 1990. :) 



3.Hur lång är du?


Svar: 168 cm. 



4.Favoritdjur?

 

 

Svar: Hund, utan tvekan! Gillar också elefanter, men hund är det absolut bästa. Äger själv en dvärgpudel på fyra år och hon är det absolut bästa som finns.


5.Vilka expansioner har du?

 

Svar: Alla hittills utkomna till Sims 3 och Semesterparadis är förbokat. 



6.Har du mycket CC?

 

Svar: Ganska mycket. Skulle inte klara mig utan custom content, tycker spelet blir så mycket roligare och snyggare med lite roliga/snygga prylar och inredningsföremål/kläder som man inte får i prylpaketen eller expansionerna. Gillar cc både från Store och andra sidor. 



7.Vad gör du på fritiden?

 

Svar: Jag älskar att skriva. Så det  brukar jag göra. Och läsa. Jag är en ganska konstnärlig typ och älskar skapande i de allra flesta former. Teckna, ta kort och sy bland annat. Sedan är jag en riktig nörd och älskar dator/tvspel. Förutom Sims så är jag förtjust i Bioshock-serien och Assassins Creed, för att nämna några exempel. 



8.Vad var ditt favoritämne i skolan?

 

Svar: svenska. Har alltid älskat det, förutom grammatikdelen (avskyr grammatik!) och var rätt bra på det också. Har nästan alltid haft högsta betyg, vilket är roligt att ha i ett ämne man verkligen brinner för! När jag tog studenten läste jag svenska på högskolenivå i cirka två år, men valde att avsluta då jag tröttnade. 



9.Favoritfärg?

 

Svar: Svart och lila. Går alltid klädd i svart och lila är bara en allmänt tjusig färg. ;) 



10.Favoritlåt?

 


Svar: Allt med Belle & Sebastian. Sedan är jag väldigt svag för Katy Perry och tycker väldigt mycket om låten "Last friday night", både original och simlish! 



11. Hur länge har du spelat sims???

 

Svar: Sedan 2007, så det blir 6 år. :) 



12. Hur länge har du bloggat om sims???

 


Svar: Med denna bloggen sedan 13 april 2013, men jag har haft andra simsbloggar också. :) 


13. Favoritlåt i sims/på simlanska?

 

Svar: Katy Perrys "Last friday night". :) 



14. Favoritsida att ladda ner CC från?

 

Svar: The Sims Resource. :) Den sidan har allt! Sedan gillar jag Sims 3 store och Mod the Sims. :) 


15. Vilka egenskaper använder du ALLTID till dina simmar & vilka egenskaper är dina favoriter?

 


Svar: Jag använder i princip alltid egenskapen Konstnärlig. För mig är det en viktig egenskap eftersom jag är väldigt konstnärlig själv av mig. :) Men jag försöker även att skapa simmar där jag inte använder den, men något kreativt brukar det sluta med att de får i alla fall, som till exempel skicklig skulptör eller något sånt. Mina favoritegenskaper är Familjeinriktad, Gröna Fingrar, Älskar Naturen och Konstnärlig. :) 

 

16.Vilket jobb tycker du är roligaste eller tråkigast?

 

Svar: Jag gillar vetenskap eller läkare. De tjänar bra. ;) Annars tycker jag om arkitektursformgivare, då man själv kan designa andra simmars hem. Det tråkigaste tycker jag är utbildning eller politik, har aldrig haft en enda sim som "maxat" de yrkena. 

 

17. Vilka simsbloggar läser du dagligen?

 

Svar: Oj, jag läser ganska många. Brukar följa de "stora" simsbloggarna ganska frekvent, men jag klickar också mig in på många små, särskilt när de syns i rampljuset på bloggplatsen. :) 


18. Vad är ditt rekord i genarationer?

 


Svar: Jag tror faktiskt det bara är fem eller något sånt, haha. Tröttnar ganska lätt och brukar radera familjen innan jag hunnit komma så långt. Men med mitt nuvarande favorithushåll (hushållet Milton) ska jag försöka spela lite längre och slå nya rekord, för det vore roligt att komma upp i tjugo eller något sånt. ^___^ 


Tack för alla frågor! Det var väldigt roligt att besvara dem. ^____^ 

Kram!

Nessie

Q&A
Tidigare månad - Senare månad

Gilla Nessies Sims På Facebook!

 

Aktuella tävlingar

Just nu finns det ingen tävling! Kika tillbaka senare!

Jag heter Jessnoomie på The Sims 3.com, bli gärna vän med mig där! :) 

 

 

Translate this blog

Följ mig med Bloglovin

Follow on Bloglovin

Välkommen!

 

Jag heter Nessie och är 22 år. Jag skapade den här bloggen för att jag vill dela med mig av mina sims-tips. Hoppas Du finner bloggen intressant!

Kram, Nessie

Fråga mig om Sims!

3 besvarade frågor

Besök simsforumet!

 

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27
28
29 30
<<<
April 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Light Green Pointer

Sims är ett varumärke som tillhör Electronic Arts, inc och Maxis. Alla bilder som syns i bloggen är bilder jag själv tagit i mitt spel, utom plumboben som syns i menyn.

Följ mig på tumblr!

 

Besökstoppen

Skapa flashcards